Prevalența tulburărilor specifice de învățare
Conform cercetărilor efectuate de
Asociația Europeană a Dislexiei (EDA) 12% din oamenii din Europa sunt
dislexici. În Statele Unite ale Americii, Institutul National de Sănătate
estimează ca populația dislexică este în procent cuprins între 5 și 10%.
(Chirilă, 2016) Departamentul de Educație a Statelor Unite ale Americii( U.S.
Department of Education), în raportul său din 2010, susține o incidență de 1 la
5 persoane din Statele Unite afectată de
o tulburare specifică de învățare, aproape 1 milion de copii cu vârsta cuprinsă
între 6 și 21 de ani prezintă o formă de tulburare specifică de învățare și
primesc educație specială în școală, și o treime din elevii ce primesc educație
specială sunt elevi cu tulburare specifică de învățare (Oklahoma State
Department of Educațion).
În ceea ce privește prevalența
discalculiei sau disgrafiei, aceasta nu a putut fi tratată distinct de
prevalența dislexiei, căci de către cele mai multe studii nu sunt privite
precum că ar fi condiții separate ( Farrell, 2006), însă Roșan(2015) amintește
de un procent prinvind prevalența discalculiei la nivel mondial cuprins între 3
și 6% din populație. Statisticile Organizației Mondiale a Sănătății arată ca
10% din populația globului suferă de acest tip de tulburare ( Burlea, 2007). Și
Hațegan (2016) susține ideea de inseparabilitate a celor trei tipuri de
tulburări specifice, menționând interdependența funcțională și diagnostică a
acestora în cazurile studiate. Estimările prevalenței la vorbitorii de limba
engleză cuprind un procent situat între 5
și 10 din total (Pennington,1990, Farrell, 2006)
O altă problemă în stabilirea
prevalenței tulburărilor specifice de învățare a fost semnalată de către Watson
(2008) prin dificultatea cadrelor didactice în a furniza date despre elevii
lor, de a se exprima privind încadrarea
acestora în categoria tulburărilor specifice de învățare.
Comentarii
Trimiteți un comentariu