Prevalența tulburărilor specifice de învățare

            Conform cercetărilor efectuate de Asociația Europeană a Dislexiei (EDA) 12% din oamenii din Europa sunt dislexici. În Statele Unite ale Americii, Institutul National de Sănătate estimează ca populația dislexică este în procent cuprins între 5 și 10%. (Chirilă, 2016) Departamentul de Educație a Statelor Unite ale Americii( U.S. Department of Education), în raportul său din 2010, susține o incidență de 1 la 5 persoane din Statele Unite  afectată de o tulburare specifică de învățare, aproape 1 milion de copii cu vârsta cuprinsă între 6 și 21 de ani prezintă o formă de tulburare specifică de învățare și primesc educație specială în școală, și o treime din elevii ce primesc educație specială sunt elevi cu tulburare specifică de învățare (Oklahoma State Department of Educațion).
            În ceea ce privește prevalența discalculiei sau disgrafiei, aceasta nu a putut fi tratată distinct de prevalența dislexiei, căci de către cele mai multe studii nu sunt privite precum că ar fi condiții separate ( Farrell, 2006), însă Roșan(2015) amintește de un procent prinvind prevalența discalculiei la nivel mondial cuprins între 3 și 6% din populație. Statisticile Organizației Mondiale a Sănătății arată ca 10% din populația globului suferă de acest tip de tulburare ( Burlea, 2007). Și Hațegan (2016) susține ideea de inseparabilitate a celor trei tipuri de tulburări specifice, menționând interdependența funcțională și diagnostică a acestora în cazurile studiate. Estimările prevalenței la vorbitorii de limba engleză  cuprind un procent situat între 5 și 10 din total (Pennington,1990, Farrell, 2006)

            O altă problemă în stabilirea prevalenței tulburărilor specifice de învățare a fost semnalată de către Watson (2008) prin dificultatea cadrelor didactice în a furniza date despre elevii lor,  de a se exprima privind încadrarea acestora în categoria tulburărilor specifice de învățare. 

Comentarii

Postări populare